Pomohou děti nešťastným lesním zvířátkům? Nejdříve se ve skupinách vydáme po jejich stopách, potom poznáme, jak a kde v lese žijí, jak se domlouvají a co k životu potřebují. Nakonec pro ně postavíme nový les a obydlíme ho dalšími živočichy.
Program je realizován přímo ve vaší škole v Brně a blízkém okolí.
Mimobrněnské školy platí i náklady na cestu lektora dle individuální kalkulace.
Minimální počet žáků je 15. Menší skupina za program zaplatí sumu jako patnáctičlenná skupina.
Cíle: Žák podle stop určí 4 zvířata (liška, prase divoké, srna a bažant). Žák vyjmenuje, u kterých zvířat je možné na první pohled rozeznat samce od samice a podle jakých znaků, rozliší jejich hlasy a popíše jejich potravní nároky. Žák vyjmenuje 5 základních lesních pater, popíše jejich funkce. Přiřadí do jednotlivých pater živočichy podle jejich nejčastějšího výskytu.
Vzdělávací oblast dle RVP pro PV: Dítě a svět
Klíčové kompetence dle RVP pro PV: k učení, komunikativní
Vzdělávací oblast dle RVP pro ZV: člověk a jeho svět, Jazyk a jazyková komunikace
Klíčové kompetence dle RVP pro ZV: k učení, komunikativní
Průřezové téma: Environmentální výchova
Další informace: Doporučujeme rozšířit o terénní program Lesobádání pro nejmenší.