Společně se vydáme po stopách lesních zvířat. Odhalíme jejich projevy života. Poznáme jednotlivá lesní patra, co je tvoří, jaká zvířata v nich žijí a co k životu potřebují. Nakonec pro ně postavíme nový les.
Doporučujeme rozšířit o terénní program Lesobádání.
Program je realizován přímo ve vaší škole v Brně a blízkém okolí.
Mimobrněnské školy platí i náklady na cestu lektora dle individuální kalkulace.
Minimální počet žáků je 15. Menší skupina za program zaplatí sumu jako patnáctičlenná skupina.
Cíle: Žák podle stop určí 4 zvířata (liška, prase divoké, srna a bažant). Žák vyjmenuje, u kterých zvířat je možné na první pohled rozeznat samce od samice a podle jakých znaků. Žák stručně popíše život jednotlivých zvířat (přibližný počet mláďat, potrava a výskyt). Žák vyjmenuje 5 základních lesních pater (kořenové, mechové, bylinné, keřové, stromové) a stručně popíše jejich funkce. Žák přiřadí do jednotlivých pater živočichy, kteří v daném patře tráví většinu svého života.
Vzdělávací oblast dle RVP pro ZV: Člověk a jeho svět
Klíčové kompetence dle RVP pro ZV: k učení, komunikativní
Průřezové téma: Environmentální výchova
Další informace: Doporučujeme rozšířit o terénní program Lesobádání.