Úvod   >   Blog
Úvod   >   Blog

Matika venku

aneb jak jsme se učili o prázdninách

 

Hurááá, jsou prázdniny! Volno od školy a učení. To by se mohlo na první pohled zdát, ale opak je pravdou. Děti si letos z našich táborů odnesly mnoho zážitků, nové kamarády, ale též hodně nových a na vlastní kůži vyzkoušených poznatků a informací.

Jako inspiraci pro vás tu mám několik aktivit, které jsme s dětmi ve věku 5-8 let dělali první den na táboře. Seznamovali jsme se sami se sebou a s naším nejbližším okolím. No a kdo by to řekl….ona to nebyla jen skvělá hra, ale i matematika ;)

 

Rozměry těla

pomůcky: papír, pastelka, pravítko

Obkreslete si svůj palec, ruku a chodidlo. S obkreslováním vám může pomoci kamarád, s nímž jste ve dvojici. Následně pravítkem změřte velikost a zapište si je.

V kruhu jsme si pak říkali, jaké jsme si kdo naměřili míry a srovnávali je s mírami, které se kdysi v historii používali při běžném životě (palec = 2,63 cm, stopa = 29,59 cm). Povídali jsme si o výhodách a nevýhodách těchto měr a současného pravítka či metru.

 

Metr venku

pomůcky: metrová uzlovačka (provázek) pro každého, křída

Každé dítě dostalo metrovou uzlovačku a mělo venku na zahradě najít něco, co má 1 m. Co to bude, bylo jen na nich. Někdo našel, že vozík od světel k druhým světlům má metr, další, že divizna je vysoká 1 m, od okapu po trs trávy je to metr.

Mezitím jsme na chodník nakreslili značky. Děti pak měly odhadovat kolik metrů to je. Sami si to pak pomocí uzlovaček změřily. Byly to celé metry, ale také i 4,5 m, na což také následně samy přišly.

Uzlovačka byla bílá a část měla obarvenou červeně. Tato část měřila 20 cm. A tak jsme zkoušeli, jestli půlka z metru je více nebo míň než 20 cm a stejně tak i ¼ m.

 

Tip: Tu stejnou uzlovačku jsme pak s dětmi použili na vázání uzlů. Tím, že jeden konec byl bílý a druhý červený, tak krásně viděly, jak se jednotlivé provázky proplétají a snadněji se jim to chápalo.

 


Fotogalerie: